איך לייצר סיפור מסגרת לשיווק במדיה חברתית? | דני גולן | דנגו -

איך לייצר סיפור מסגרת לשיווק במדיה חברתית?16.11.11

ההזדמנות הזו, שמאפשרת לכל אחד להשתתף בשיחה האינטרנטית, לא משנה באיזה ערוץ שיווק במדיה חברתית אם זה בפייסבוק, יוטיוב, מאמר באתר, בבלוג, ב LinkedIn, טוויטר, גוגל + העיקר לדבר, יוצרת ג'ונגל אין סופי ואתה שואל את עצמך מאיפה להתחיל?

 

מי עוד לא שם (במדיה חברתית)?
אבל לפני הרצון לקפוץ למים העמוקים של השיווק במדיה החברתית בואו נדבר על תחושה רווחת של כל מי שעוד לא שם: המון אנשים ובעלי עסקים סולדים מהמריחה האין סופית הזו ומהצורך לבטא או לשתף בכל רגע מהחיים. הם מתלבטים כמה לשתף מעצמם? איך להציג את העסק שלהם? כמה לחשוף? ובסוף מרוב שאלות מוותרים. חבל.

 

ציטטתי כאן בעבר את סט גודין (יועץ שיווק מרשים ביותר מארה"ב, הנה הבלוג שלו, והאתר – מצאו את ההבדלים), מדבר על הקמת בלוג כאמצעי מינימום להשתתפות בשיח האינטרנטי. אבל לא כל אחד בנוי לכתוב בלוג. גם כאשר החלטתם לכתוב בלוג על מה כותבים?

 

גם אם נעזוב שנייה את ההתחייבות לכתיבת בלוג, עדיין נשארת מחויבות לניהול פייסבוק שמצריכה כניסה יומיומית ועדכון סטאטוסים. כנ"ל ב LinkedIn או ניהול רשימת תפוצה במייל, שלא לדבר על טוויטר (שם באמת צריך להיות כמה פעמים ביום).

 

אז איך עושים שיווק במדיה חברתית ומשאירים גם מעט זמן לעבודה שוטפת בעסק?

 

צריך להיות לכם סיפור מסגרת כדי שלא תשברו את הראש על מה לכתוב בכל פעם שתתיישבו ליד המחשב.

 

התחילו בחשיבה,

 

מה המסר העיקרי שלכם?

 

הוא יוצא מהבטן?

 

במה הוא שונה מהמתחרים?

 

האם הוא נובע מיתרון יחסי שלכם?

 

איך אתם מחדשים ויוצרים תוכן שאף אחד עוד לא יצר?

 

הנה דוגמה לסיפור מסגרת – יופי של שיווק במדיה חברתית:

 

קמפיין Will It Blend בו חברת BlendTech יצרה סדרת סרטוני יוטיוב ושאלה את שאלה פשוטה: will It Blend? הם הפיקו עשרות סרטונים וטחנו המון מוצרים בניהם ה Iphone וכמובן Ipad. נוצר להם סיפור מסגרת מתמשך שאפשר להם ליצור עוד ועוד תוכן סביבו. כל פעם הם טחנו מוצר יותר מאתגר ומעניין, הפתיעו את כולם ויצרו עניין.

 

דוגמה נוספת לסיפור מסגרת במדיה חברתית, אבל הפעם בתוך העסק שלכם:

 

תוכלו פשוט לתעד פעילות ייחודית בעסק. להזמין את הלקוחות שלכם להרצאה ייחודית מיוחדת עבורם אחת לחודש למשל, ולתעד את הפעילות הזו במדיה חברתית. כך התחלנו לעשות עבור לקוח שלנו – בבית מרקחת הגליל (בית מרקחת הומיאופתי) כשסיפור המסגרת הוא: "ערבריאות – הרצאות העשרה בבית מרקחת הגליל". תוצרים בקרוב.

 

זה יוצר המון עבודה

 

נכון. אבל העבודה הזו משרתת אתכם בכמה ממדים:

  1. אתם מקדישים מחשבה לקהל היעד שלכם ויוצרים עבורו פעילות מיוחדת ויוצאת דופן. הפעילות הזו עשויה להניב במכירות מיידיות.
  2. אתם ממתגים את עצמכם בצורה יוצאת דופן. אף אחד מהמתחרים שלכם לא יוכל לעשות בדיוק אותו דבר.
  3. סוף סוף יש לכם על מה לדבר במדיה חברתית. צריך רק לתעד את הפעילות הזו הוידאו, טקסט ותמונות והנה יש לכם יופי של תוכן מקורי בשביל פייסבוק, יוטיוב, linkedIn, בלוג, תפוצת מייל.

 

עקב אכילס לפעילות במדיה חברתית:

 

אם יש לכם סיפור מסגרת, התמדה ביצירת הסיפור הכרחית. לא תצליחו ליצור סיפור אם לא תזרימו אליו תוכן מתמשך. זו התחייבות. הניסיון שלי בבניית סיפור מסגרת לעסקים מלמד ששנת עבודה כזו יוצרת לכם נוכחות יוצאת דופן באינטרנט, מקדמת מכירות ויוצרת יתרון תדמיתי משמעותי מול הלקוחות שלכם.

מוזמנים להגיב ולכתוב על אתגרי העסק שלכם בשיווק במדיה חברתית. מבטיחים לחזור אליכם עם רעיון לסיפור מסגרת.

אין תגובות

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67