איך מודדים ומשפרים יחס המרה באתר אינטרנט? דני גולן | דנגו -

איך מודדים יחס המרה באתר אינטרנט?26.07.11

יפעת גרכט, מאמנת עסקית מוכשרת וחברה שלי מקבוצת BNI, נוהגת להזכיר את המשפט הבא: "מה שלא נמדד לא מנוהל". אין משפט שמתאר טוב יותר את משמעות עבודת השיווק באינטרנט.

 

יש עוד משפט שמתרוצץ בקרב בעלי עסקים שמפחדים מאכזבת שיווק באינטרנט: "האתר שלי הוא רק כרטיס ביקור ואני לא מצפה ממנו ליותר מזה". נגמר עידן כרטיסי הביקור באינטרנט. פעילות השיווק באינטרנט נועדה לייצר לידים או מכירות וזה אפשרי היום גם אם יש לכם חשיפה מועטה או מעט מבקרים באתר. איך תדעו אם אתר האינטרנט שלכם עובד מבחינה שיווקית? המשיכו לקרוא.

 

2 נתונים שחייבים לתעד באתר אינטרנט

 

ראשית עליכם להתקין מערכת גוגל אנליטיקס – מערכת חינמית שמספקת המון נתונים על התנהגות המבקרים באתר.

נתון הכרחי ראשון לתיעוד – כמות המבקרים באתר ברמה חודשית.

הנתון השני שצריך למדוד הוא כמות הפניות החודשית מהאתר, כלומר מספר האנשים שפנו באמצעות הטלפון או טופס צור קשר.

ברגע שיש לכם את שני הנתונים הללו ניתן לחשב את היחס בין כמות האנשים שנחשפו לאתר לבין אלה שפנו – באחוזים. זהו בעצם יחס המרת המבקרים באתר לפונים (למעשה לידים). אם מדובר בחנות וירטואלית, חשוב לתעד את כמות הקניות ביחס לכמות הכניסות לאתר.

איך מחשבים את אחוז הפונים דרך האתר (יחס המרה)?

אם יש לכם 300 מבקרים בחודש ומתוכם פנו אליכם 9, יחס ההמרה באתר שלכם הוא 3%

 

הנה הנוסחה:

 

חישוב יחס המרה באינטרנט

 

 

אתגר המדידה כחלק מהיום יום העסקי

 

לתעד פניות מאתר האינטרנט – זו נשמעת מטלה ברורה ופשוטה, מסתבר שלא כל כך. יש לכך כמה הסברים:

1. לא נעים לנו לשאול את מי שפנה אלינו דרך האינטרנט מאיפה בדיוק הגיע.

2. אם הגיע מגוגל, מביך לשאול אילו מילות חיפוש הובילו אותו לאתר שלנו.

3. עצם התחקיר לא נראה לנו. הרי הוא כבר הגיע, לשם מה לבלבל לו את המוח עם שאלות קיטבג?

4. ויותר עמוק מזה – יש משהו בתוכנו שמפחד להתמסר ומפתח "סקפטיות שיווקית". זו מחלה שמפריעה לתהליך תיעוד כמות הפניות מהאתר ומעוותת את הנתונים.

5. מה שנובע מהסעיף הקודם הוא שיש לנו נטייה להתבלבל בין כמות פונים דרך האתר לאלה שסגרו איתנו עסקה. אם האתר שלכם נועד לייצר לידים (פניות) חשוב לתעד את כמות הפניות גם אם לא סגרתם ולו עסקה אחת (באשר לבעיית סגירת העסקאות כדאי לקחת מאמן מכירות מקצועי ולתרגל, אבל זה קשור רק בעקיפין לשיווק באינטרנט…).

 

מהו יחס המרה שנחשב להצלחה?

 

3 – 4 אחוזי המרה באתר נחשבים להצלחה. אך לא בכל תחום אחוזי ההמרה הם כאלה. בתחום הטיפולי / פסיכולוגי למשל, אחוזי המרה הם 1.5 – 2 אחוז בממוצע. המשמעות היא שאם רוצים להגדיל את כמות הפניות מהאתר צריך להגדיל את כמות המבקרים באתר. אבל לפני שמגבירים את כמות המבקרים באתר, חובה לשפר את "הסחורה" באתר. על זה נדבר בפוסט הבא.

3 תגובות
  1. ביחס של 1.5-2% המרה, גוגל ממומן הופך להיות לא כלכלי גם אם יחס סגירת העסקאות יהיה מצויין. פתיחת קמפיין עם חברה שבונה דף נחיתה, חקר מילות מפתח וכו' עולה אלפי ש"ח בנוסף לעלות של גוגל עצמה.
    מה דעתך?

  2. שלום טוביה,
    יחס המרה של 1.5 – 2% הוא אכן נמוך והמשמעות היא שצריך להביא הרבה טרפיק (תנועת מבקרים) לאתר. אני לא מכיר את השרות שלך ואת העלות שלו, אבל תחשוב על זה שאם יהיו לך 1000 מבקרים בחודש מתוכם יהיו 20 פניות. אם תדע למנף את הפניות האלה למכירות שמכסות את עלות ההוצאה על השיווק הרי שיהיה לך החזר על ההשקעה.

    לגבי עלויות קמפיין ראשוני האינטרנט: דף נחיתה סטנדרטי צריך לעלות 1500 ש"ח. קידום ממומן לא צריך לעלות יותר מ 1000 ש"ח לחודש וכדאי להתחיל בשלושה חודשים ראשונים, לראות תוצאות ולהתקדם בהתאם. לא חייבים להתחייב לשנה. בכל מקרה העלות הזו זולה יותר מהקמת אתר אינטרנט שלא כולל קידום. זה מאוד אפקטיבי ויש לי הוכחות על כך. בהצלחה! דני גולן

  3. דני – תודה, מדובר באתר של מכרה שלי.
    חברה בנתה לה דף נחיתה
    עבר חודש אחד עם פניות דלות אבל שומר על היחס של 2% בערך. 1000 מבקרים זה מצב מצויין, לא ריאלי. בחודש האחרון היו בסביבות 120 מבקרים…נראה אחרי 3 חודשים, ההוצאות הם לגוגל פר קליק כך שלא ניתן לחשב בדיוק עלויות, גם מחיר הקליק משתנה כל הזמן…
    נקווה לטוב !

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67