כתיבת פרופיל חברה - סוד ליבת העסק -

אמנות כתיבת פרופיל חברה – סוד ליבת העסק02.12.14

הצורך בכתיבת פרופיל חברה בד"כ מגיע מבחוץ. לקוחות החברה שהזמינה מאיתנו את העבודה מבקשים שישלחו להם משהו כתוב למייל אפילו בעידן שיש את הכל באינטרנט. אך גם אם יש להם אתר אינטרנט הליבה המתומצתת הזו המכונה פרופיל חברה או תמצית מנהלים, לרוב לא מופיעה בו. מובילי החברה יודעים שצריך כתיבה שיווקית המגדירה את גרעין הפעילות שלהם בתמצות וכאן האתגר. פתאום צריך לשים מול העיניים מראה שמגדירה את מהות העשייה של העסק או הארגון. איזה תוכן יכנס לשני העמודים המוגדרים בפרופיל ואיזה יוצנע? מה יהיה בפתיחה? כיצד יכתבו המילים כך שיעבירו את המסר באופן הכי חד וברור? האם נצליח להעביר את המסר הייחודי שלנו לכותב הפרופיל כשבעצמנו עדיין לא הגדרנו אותו?

 

דוגמאות לכתיבת פרופיל חברה:

 

מעוניינים בכתיבת פרופיל חברה? צרו קשר:

שם:
דוא"ל:
טלפון:

פרופיל בנושא:

הרוח החיה

מתאמים פגישה. אני מבקש ש"הרוח החיה של החברה" תהיה נוכחת בדר"כ מדובר במנכ"ל, שותפים, יו"ר, אנשי שיווק. נקודת המבט שלהם על החברה היא לב העניין. מתחילים ממבט על כדי להבין את המרחב בו פעולת החברה. מדהים (ויחד עם זאת מובן) כמה שאפילו למנכ"ל או יו"ר יש קושי לצאת מהניהול השוטף ולהתפנות מבחינה תודעתית – רגשית כדי להסתכל על החברה ממעוף הציפור.

מצב הקשבה 0

אני נכנס למצב של קליטה, כאילו שוכח את עצמי, לא קיים, רק מנסה להבין מי עמוד מולי, עלי להגדיר אותו / אותה. המצב התודעתי הזה מאפשר לי להבחין בניואנסים שלא תמיד נאמרים. חדר הישיבות בו מתקיימת הפגישה, האווירה, התייחסות ההנהלה אל העובדים ולהפך, מצבו הרגשי של בעל החברה. כל אלה משפיעים על אופי הפגישה ומה יופיע בפרופיל החברה. המשימה שלי היא לקלף ולהגיע למהות. אט אט הסיפור מתחיל להתבהר, אני מבין איזה טיפוס עומד מולי ומה האתגר שלו / שלה. ברור לי מה מניע את העסק, היכן ההזדמנות ובמה הוא שונה משאר השוק. השוני בד"כ מאוד ברור לי, אף שלעיתים הוא לא ברור לבעלי החברה בעצמם. פשוט כי הם מסתכלים החוצה על המתחרים ומנסים להגדיר את עצמם דרך אחרים, או דרך מה שמוכר בשוק. מיתוג אמיתי ובר קיימא נובע מהתבוננות פנימה אל תוך העסק ולא החוצה. הצלילה הזו נמשכת בד"כ שעה וחצי עד שעתיים. זו שיחה כנה ולא ניתן לספר בה סיפורים רחוקים מהאמת, אני מיד עולה עליהם.

שאלות מנחות מובילות את שיחה ההכנה לכתיבת הפרופיל:

  1. אני מבקש שיספרו לי על הפעילות במבט על – שאלה פשוטה, תשובה מורכבת.
  2. מדוע אתם עושים את מה שאתם עושים?
    זו שאלה מפתיעה והיא חושפת הרבה מן האמת, בדר"כ נשלפת תשובה אינטואיטיבית. היא חשובה משום שעוזרת להבין את המניעים לפעילות העסק. לרוב הם לא רק כסף. מי שעושה את הדברים רק בשביל כסף לא מחזיק מעמד. כסף הוא אמצעי ולא מטרה. עסקים משנים את העולם וסוללים דרך, הם מקבלים בתמורה לכך כסף. אבל ההשפעה על חיי היום יום שלנו היא המהות ולא הכסף.
  3. עם היד על הלב מה אתה הכי אוהב לעשות?
    מה אתה הכי אוהב בעסק / בארגון? מה הכי מספק אותך בעבודה הזו? אם בעל/ת העסק רחוקים מהיעוד שלהם ומובילים את העסק מתוך אין ברירה, יש בעיה. אם הפעילות יושבת על היעוד האמיתי של בעל העסק עלינו על הסוס. החלק הזה לא יכנס לפרופיל החברה, אבל הוא שופך אור על ליבת הפעילות ועוזר להבין היכן לתת דגשים.
  4. מהם תחומי הפעילות שלכם?
    החלק הזה הכי פשוט ובד"כ הוא דומה לשאר השוק, אלא אם כן מדובר בסטרט אפ או פיתוח מוצר חדש שלא קיים בשוק.
  5. מהי גישת העבודה של מנהלי החברה / ארגון?
    כל עסק מתייחס קצת אחרת או מאוד אחרת לתחום שאותו מוביל עפ"י ניסיונו, אופיו והרכב עובדיו. הדרך משפיעה באופן מוחלט על התוצאה ויש בה תמיד משהו ייחודי שנסתר בד"כ מעיני המובילים, הם פשוט עושים זאת באופן אינטואיטיבי.
  6. חזון: כדי שלא ישמע שמלצי, לרוב אני מוותר על החלק הזה, המבט אל אופק החברה בא לידי ביטוי בכל הפרמטרים האחרים.

 

הגהה שלכם

ברוב המקרים אנחנו קולעים "בול בפוני" של המסר שתרצו להעביר ללקוחותיכם – כתיבת התוכן לא נראית כתיבה שיווקית, אלא מאפשרת קריאה נעימה שמציגה את ערך החברה. יש מקרים שעושים הגהות ותיקונים, אך לרוב הם מינוריים. כתבנו עד היום מאות פרופילים של חברות ללקוחות קטנים בינוניים וגדולים. אנחנו עושים זאת במסגרת עבודת של הקמת אתר, מיתוג כולל של חברה או כתיבת פרופיל חברה בלבד כמוצר יחיד. במסגרת פרויקט שנתי קבוע אנו כותבים עשרות פרופילים של חברות באמצעות חברת הדרוג D&B – דן אנד ברדסטריט לצורך הפקת הספר Duns100 גלובס. כנסו לדף כתיבה שיווקית וצפו בדוגמאות נוספות>>

מוזמנים לצאת עמנו למסע קצר של כתיבת פרופיל חברה – הגדרת ליבת החברה.

נ.ב

כתיבת הפרופילים אפשרית בכל השפה שתבקשו.

אין תגובות

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67