גן היצירתיות - מנוף שיווק במדיה חברתית | דני גולן | דנגו -

גן היצירתיות – מנוף שיווק במדיה חברתית09.10.11

גיליון The Marker האחרון (אוקטובר 2011) עוסק בחדשנות בשיווק. כל הגדולים: סטיב ג'ובס, גוגל ומייסד סטארבקס (רשת הקפה הגדולה באמריקה), מוזכרים בהקשר של חדשנות שיווקית אבל מהיבט מעניין: הדרך שלהם למוצר חדש או רעיון שיווק חדשני מבוססת על ארגון רעיונות קיימים בדרכים מקוריות.

 

כיצד צומחים רעיונות חדשניים על בסיס רעיונות קיימים?

 

מייסדי גוגל שמו לב שאוניברסיטאות מדרגות מרצים על סמך מספר הציטוטים מהמאמרים שלהם בעבודות סטודנטים (מרצה פופולארי קיבל הרבה ציטוטים). הם עשו את ההשלכה על עולם החיפוש באינטרנט וקבעו שאתר שיש עליו הרבה המלצות ("לינקים / קישורים") הוא אתר שיש לדרג אותו במעלה תוצאות החיפוש. זאת מתוך ההבנה שאתר מומלץ רלוונטי לגולשים. עד היום זהו פרמטר מרכזי בעולם ה SEO (קידום אורגני).

 

סטיב גו'בס (עליו השלום) קיבל השראה למארז מקינטוש תוך כדי אחד מביקוריו בסופרמרקט כאשר הבחין במארז של מוצר שבכלל לא קשור לעולם החומרה.

 

לייצר רעיון שיווק יצירתי במדיה חברתית זה לא להעתיק

 

בדף הפייסבוק שלנו – שיווק במדיה חברתית – אני סוקר עשרות רעיונות, קמפיינים וסרטוני שיווק במדיה חברתית מתוך כוונה אחת: לעורר השראה ותמריץ ארגון מחדש של רעיונות קיימים כדי ליצור כיוון שיווקי חדש לעסק או חברה.

 

מה למדתי על רעיונות שיווק יצירתיים שיישמתי עבור לקוחותיי ?

 

1. רעיונות טובים נשענים על נכס עיקרי בעסק. נכס עיקרי יכול להיות רשימת תפוצה גדולה ואיכותית, יתרון תחרותי בעיצוב, קשר או מפגש בלתי אמצעי עם הלקוח, הכרת נקודות הכאב של הלקוח לעומק ועוד.

 

 

2. כדי ליישם רעיון שיווק יצירתי נדרשים אומץ והליכה נגד הזרם. הרבה בעלי עסקים שאני פוגש מעלים שאלות או ספקות באשר לסיכויי הצלחת רעיון שיווקי חדשני במדיה חברתית. כאשר הם מקבלים רגלים קרות הדרך הקלה היא ללכת לטכנולוגיה ולפתוח עוד דף פייסבוק, לשלוח ניוזלטר או להפיק סרטון ולהעלות ליוטיוב, ללא רעיון שיווק יצירתי שעומד מאחוריהם. זו לא חדשנות.

 

 

3. התמדה ביצירת תוכן סביב רעיון שיווק יצירתי. רעיון שיווקי יצירתי בונה קהילה אוהדת סביב עסק. קהילה אוהדת צורכת מוצרים או שירותים מתוך מוטיבציה פנימית ולא כי לוחצים עליה. מערכת היחסים שנוצרת עם קהל היעד דורשת טפטוף מסרים (לא מעיק) שמלמד, מקנה ערך ומעורר השראה. התמדה ביצירת התוכן היא אחד ממפתחות ההצלחה.

 

 

4. רעיונות שיווק יצירתיים נובעים מתוך העסק עצמו. ישיבת סיעור מוחות היא השלב הראשון בבניית הקמפיין. ישנם שלבים בתהליך הזה ותוך כדי עולים חששות, ישנה התרגשות וצפייה. שאלות רבות, שאלות פתוחות ותהיות משאירות תחושות מורכבות, אבל חשוב שהתבונות מהישיבה יהפכו לתכנית עבודה ולא יתמוססו או יישארו באוויר. הרעיונות שעולים בפגישת סיעור מוחות נראים לעיתים מופרעים, פסולים או יקרים. זו לא סיבה לפסול אותם.

 

 

5. אם יש לך תחושת בטן טובה, מחשבה, אינטואיציה חיובית או התרגשות לגבי הרעיון יש לצאת לדרך כמה שיותר מהר לפני ש"יתקרר". בניית האנרגיה סביב הרעיון היצירתי היא מומנט שצריך לבנות בעולם הממשי וחשוב לבסס סביבו תהליך עבודה מובנה וישים (גם אם יש עדיין חששות). התכנית הזו צריכה לכלול תקציב ושלבי ביצוע.

אנחנו חיים בתקופה יצירתית בה יש הזדמנות לכל אחד להביא את עצמו לידי ביטוי וליצור סביבו שפע. תביטו על רעיון שיווק יצירתי כדרך הביטוי הייחודית שלכם או סיפור המסגרת שלכם באינטרנט.

כל יום אצלנו מלא ברעיונות, מפגשי סיעור מוחות עם לקוחות, יצירה ויישום. רוצים לקחת בזה חלק? צרו קשר ונגיע לפגישת רעיון שיווק יצירתי בעסק שלכם.

2 תגובות
  1. דני, שוב הפלאת לנתח את המצב ולהפיק עוד פוסט משובח.
    כיף לקרוא,
    דני זקס

  2. פוסט מצויין וממקד מאד. נהנתי והחכמתי.
    יעל וייס

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67