המדריך לכתיבה שיווקית – חלק 3 | דני גולן | דנגו -

המדריך לכתיבה שיווקית – חלק 316.12.10

אמנות כתיבת דף "אודות" או דף "הסיפור שלי"

 

כפי שהזכרנו בחלק הקודם של המדריך לכתיבה שיווקית, היום נרחיב על טכניקה משמעותית ביותר בתחום הכתיבה השיווקית והיא איך מספרים סיפור טוב? לשם כך נתמקד באחד הדפים הנצפים ביותר באתרי אינטרנט / בלוגים שאנחנו מקימים – דף "אודות" או "הסיפור שלנו".

 

מדוע כדאי לספר סיפור טוב בדף "אודות"?

 

בכתיבה שיווקית החוכמה הגדולה היא לבנות סיפור טוב העומד מאחורי החברה. אנשים מאז ומעולם מתחברים באופן אינטואיטיבי לסיפור. סיפור טוב מעורר רגשות, תחושות, יוצר חוויה, סקרנות, והזדהות. כתיבה שיווקית המבוססת על נרטיב סיפורי, כזו שמראה את הקשיים שבדרך, ההתמודדות איתם וההצלחה שמגיעה לבסוף, פשוט עושה את העבודה. לאמינות ולהזדהות שהסיפור יוצר יש משמעות אדירה בקידום תהליך הקנייה.

 

הסיפור שמופיע בדף "אודות"

 

באתרי האינטרנט שאנו יוצרים, שלושת הדפים הנצפים ביותר הם "דף הבית", "דף המוצרים / שירותים" ו"דף אודות" או "הסיפור שלנו". הסיבה שהמבקר באתר נמשך לדף אודות היא פשוטה: אנשים מגלים סקרנות רבה בכל הקשור למי עומד מאחורי החברה או העסק שאת שירותיו או מוצריו הם שוקלים לרכוש.

 

אז אילו טכניקות כתיבה שיווקית צריך להפעיל כדי ליצור סיפור טוב?

 

  1. ספרו את הסיפור שלכם מהתחלה. כתבו כאילו אף אחד אינו מכיר את הסיפור הזה ואינו יודע עליכם דבר. פשוט התחילו בבסיס. הציצו בסיפור המעניין של חדווה ארגו'אן (צבע הנפש) מטפלת באורה סומא.
  2. היו גלויים וישירים. נסחו את הסיפור כאילו אתם מספרים על חייכם למישהו שזה עתה פגשתם.
  3. שתפו, שתפו, שתפו – הציגו את המשפחה, את העיסוק, החלום והחזון ברמת החשיפה המתאימה לכם אך נסו לשתף כמה שיותר. דוגמא טובה תמצאו בדף אודות של זיו סופר, פסיכותרפיסט, מטפל בחרדה וטראומה.
  4. הרחיבו על תפיסת העולם שלכם, עם מי אתם עובדים, מה הלקוחות שלכם מקבלים, למה כדאי לעבוד דווקא איתכם. דף "מי אנחנו" באתר של ליצ'י תרגומים מדגים זאת מצויין.
  5. אל תפחדו להציג חששות, כישלונות ומשברים – אלו יוצרים לקורא הזדמנות להזדהות רבה איתכם. הינה דוגמא לדף "הסיפור שלי" בכתיבה השיווקית שביצענו עבור תמר יאירי שעוסקת באימון רפואי.
  6. האורך לא קובע – אל תחסכו במילים. קוראים יקראו סיפור מעניין גם אם הוא ארוך. בכל הדוגמאות שנתנו הסיפורים בדרך כלל ארוכים (מעל 300 מילה). הציצו באתר של רונית הסנברג מתווכת נדל"ן מחברת מהסנברג נכסים. הסיפור שלה ארוך אבל כיף לקרא.
  7. ספרו על עצמכם, אך כמו בכל כתיבה שיווקית, עשו זאת דרך העיניים של קהל היעד עבורו אתם כותבים.

 

לספר סיפור תוך כדי כתיבה שיווקית זה בעצם לומר במילים אחרות: "אני בדיוק כמוך, אני יודע ומבין מה עובר עליך ויש לי את הפתרון המתאים בשבילך" .

זהירות! הימנעו מלהגיד זאת ישירות. זה עלול מבקרים מהאתר. הסוד הוא להעביר את המסר בתוך הסיפור.

בהצלחה!

3 תגובות
  1. דני, מי שיביא את עצמו בצורה אוטנטית גם אם הוא בעל עסק יצליח למשוך אליו את הקהל הנכון עבורו זה ההבדל בין לייצר מותג או להיות עוד מוצר על מדף המוצרים. ההבדל לעבוד ב- PUSH או PULL.

  2. מקום ראשון בגוגל המאמר הזה – כל הכבוד

  3. יוחנן

    שלום,

    הדברים מעניינים כמי שרוצה לפתח אתר משלו.אבל האם אין חשש דיותר מדי סיפור על הרעיון שלך יתן חשק גם להיתיק אותו?
    אני למשל לא יוצר תוכן אלא מעבד ומגיש תוכן ומגיש אותו, סוג של ספר הדרכה. רוב האנשים לא ירצו להעתיק את הרעיון אבל בסוף עלול להיות אחד כזה.
    אשמח לשמוע את דעתך.

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67