כוחו של ציוץ קטן בטוויטר - מחנות ספרים מקומית | דני גולן | דנגו -

כוחו של ציוץ קטן בטוויטר – מחנות ספרים מקומית20.11.11

"טוויטר לא תפס בארץ" – זו אמירה שגורה בקרב משווקי אינטרנט.
טוויטר – פלטפורמת המסרים המיידיים שמאפשרת לכל אחד ליצור רשימת "עוקבים" ולצייץ 140 תווים (משפט וחצי), יצרה בעולם הזדמנות ללא מעט עסקים. הזכרנו כבר את הציוצים של רכבי המזון המהיר בארה"ב ואת צבא השרות של Best Buy – שני רעיונות גדולים לשיווק טוויטר.

 

מצוקה שיווקית בחנות הספרים

 

לפני חג המולד של חורף 2008 חנות שכונתית באה"ב בשם Broadway Books עמדה בפני קריסה – הקונים פשוט לא הגיעו (אני מניח שכתוצאה מכוחם העולה של רשתות הספרים הגדולות). רוברטה דייר שמטפחת את החנות במשך יותר מ 17 שנה, במסירות אין קץ, נכנסה לדיכאון ושיתפה את הבן שלה במצב.

 

 

פוסט בבלוג – שיתוף ממקום כנה

 

בנה של רוברטה נחלץ לעזרה וכתב פוסט בבלוג שלו בו סיפר ושיתף על אודות אימו ומצב החנות (ללא ידיעתה). הוא הזמין את הקהל להגיע לחנות ולרכוש ספרים בתמורה לטורטייה שהבטיח לקנות לכל מי שיקנה ספר ב- 50 דולר עד שיגמר לו קרדיט של 1000 דולר בכרטיס אשראי – חמוד. אח"כ צייץ בטוויטר – ציוץ מניע לפעולה: "אם אתם בפורטלנד, תעשו לי טובה??? קנו ספר ב Broadway Books, בעצם קנו 3, אקנה לכם טורטייה בפעם הבאה שאהיה בעיר".

 

Retweet and Retweet

 

עוד ועוד אנשים העבירו את המסר, הנוגע ללב, הלאה והחנות החלה להתמלא בקונים. מאות אנשים הגיעו לבלוג, קראו את הסיפור והעבירו את הטוויט לחבריהם מהאזור ובכלל. חנות הספרים חזרה לימים הטובים שלה בעקבות החשיפה הגדולה במדיה החברתית. כבר אמרנו שעסק צריך סיפור מסגרת לפעילות במדיה חברתית – הנה יופי של התחלה.

 

להמשיך לייצר סיפור במדיה חברתית

 

כדי להמשיך ולמנף את הפעילות שהחלה להתרומם הייתי מתעד בסרטוני וידאו את החברים מקבלים טורטייה, כותב פוסטים בבלוג על פעילות החנות, חושף את פעילות החנות בפייסבוק וממשיך ליצור קהילה של אנשים שמעבירים את מסר הלאה באמצעות עוד מבצעים מדליקים של סיוע לחברים ולקהילת הקוראים של החנות. הנה לכם יופי של סיפור מסגרת להמשך…

 

תודה לאריאל לוין שחשף אותי לסיפור הנפלא.

תגובה אחת
  1. הסיפור אכן מעורר השראה, אך אינני בטוח אם בכל פעם שאנו נשתף סיפור שלמעשה בין השורות ניתן להרגיש סוג של בקשה לעזרה, אנשים שייחשפו אליו, ייעשו את המתבקש – יפעלו כרצונו של מצייץ – הרי מטבע הדברים ב אנוש מנסה להתעלם מסיפורי חולשה ונמשך למשהו שיטעין אותו באנרגיה חיובית, אך זוהי דעתי בלבד

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67