כיצד יוצרים כתיבה שיווקית ותוכן מעורר השראה ברשת? דני גולן | דנגו -

כיצד יוצרים כתיבה שיווקית ותוכן מעורר השראה ברשת?26.11.12

השראה – מתי לאחרונה הגעתם למקום ברשת וקיבלתם השראה (אתר, בלוג, סרטון ויראלי, דף פייסבוק…)? נורא לא פרקטי לחפש השראה. אולי לא פרקטי, אבל הכי הרפתקני שיש ובהחלט מרגש. אנחנו מכירים אותה, היא חמקמקה, לא מתעוררת בכל אחד במידה שווה, אך בעלת גרעין של אמת שקשה להפריך. אני מחפש השראה תוך כדי כתיבה שיווקית ובניית תוכן יצירתי ברשת. למה? כי ברור לי שגם הפרקטיים ביותר בנינו וכאלה שמפעילים רק את האונה השמאלית של המוח (הרציונאלית) חווים רגעי השראה. השראה – כשהיא מגיעה קשה לעמוד בפניה (גם הלקוחות שלכם מרגישים בזה).

 

מתי פעילות שיווקית ברשת לא מעוררת השראה?

 

  1. כאשר מנסים לדחוף לכם מוצרים או שירותים למייל רק משום שביקרתם בדף נחיתה ובתמימות נתתם את המייל שלכם.
  2. כאשר מזמינים אתכם 100 פעם לוובינר (סמינר אינטרנטי).
  3. כאשר המודעה של דף נחיתה שבו ביקרתם מציקה ומופיעה בכל מקום בו אתם מטיילים ברשת (פיצ'ר חדש יחסית בקידום אתרים בגוגל – קמפיין רימרקטינג של גוגל adwords).
  4. כאשר אומרים לכם שתכף המוצר נגמר וההרשמה המוזלת היא עד היום בשעה 23:59.

 

את כל אלה מאפיינת מכירה קשה ברשת שמאוסה על רוב הקהל ולצערי היא עדיין נחלתם של רוב המשווקים ברשת. יש לקוחות שיקנו למרות שמנדנדים להם (אולי בגלל שכך), אבל לטווח הארוך הדרך הזו לא משתלמת, מציקה ויוצרת אנטגוניזם.

 

הרגע החמקמק של ההשראה ברשת

 

פעילות שיווקית מעוררת השראה נוצרת כאשר לקוח פוטנציאלי חיפש ברשת ומצא עקבות שלכם שמובילות אותו למקום שלכם (אתר, בלוג, דף נחיתה, וידאו, פייסבוק, LinkedIn…). אותו לקוח הגיע עם מוטיבציה ועשה דרך כדי להגיע אליכם. פירורי הלחם שהשארתם הובילו אותו לאתר שלכם – נפלא. כעת המשיכו לגולל עבורו את הסיפור – המשימה היא לעורר בליבו השראה ולגרום לו לרכוש או ליצור קשר כי הוא בוחר בכך ולא כי דוחפים לו. בכל מקרה, השראה מייצרת בשלות לקנייה.

 

כיצד יוצרים השראה? דוגמאות

 

1. עיצוב – חוויה אסתטית. החוויה הויזואלית קודמת לקריאת טקסט. מה לעשות, לפני שלמדנו לקרוא למדנו לראות ולהבחין. חוויה אסתטית מכבדת את המבקר באתר ומזמינה: שטוף את העניים, תרגיש בנוח, תשתה משהו? רוצה משהו? בוא נמשיך בביקור. שימו לב כיצד העברנו את המסר באתר של חורש פתרונות אקולוגיים – הרחקת יונים

 

2. כתיבה שיווקית יצירתית – למילים יש אנרגיה, כאשר הן יוצאות מהלב מבלי לפחד לומר את האמת ובגובה העניים נוצרת תחושה אותנטית וממגנטת ששובה את לב הקהל. שימו לב לדוגמה הבאה בדף "הסיפור שלנו" שכתבנו למשתלת בילובמבו.

 

3. וידאו – זו הדרך הכי בלתי אמצעית להעברת מסרים ברשת. סרטון וידאו צריך להציג אתכם בצורה ברורה ומעניינת. המסר חשוב אבל הדרך בה אתם עוברים בוידאו יותר חשובה. אל תעתיקו מאף אחד, מצאו את הדרך להעביר את המסר הייחודי לכם. שימו לב כיצד מעבירים באופן יוצא מן הכלל מסר שחוק כמו לחגור חגורת בטיחות – צפו בוידאו

 

4. עדויות וידאו – מי שכבר התנסה בשרות שלכם והפיק ערך, ישמח לספר עליכם הלאה, תעדו עדויות בדרך מעוררת השראה. אנשים חסרי ניסיון מול מצלמה יתקשו לתת עליכם עדות שתשבה את לב הצופים. במקום זאת צפו בראיון עדויות דינאמי שעושה יופי של עבודה לחברה שעוסקת בהפקת אירועים: צפו הוידאו.

 

5. חשבו מקורי והפתיעו – מבט על מתחרים לא מניב רעיונות שנובעים ממעיין היצירה שלכם. לכן הקדישו זמן לחשיבה ויצירה מקורית לכם, כזו שתפתיע את הקהל שלכם. בקרו בדף הבית של תאטרון "חיות במה" (לא מזמן סיימנו הקמה) וקבלו הצצה להצגה מעוררת השראה בקרב ילדים

חפשו את ההשראה ברשת ולמדו ממנה. נסו לייצר תוכן מעורר השראה בכל מדיה בה אתם פועלים.

וגם שתפו: דוגמאות מעוררות השראה יתקבלו בברכה.

 

אין תגובות

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67