כיצד להתמיד בכתיבת בלוג | הקמה בלוג | דני גולן | דנגו -

כיצד להתמיד בכתיבת בלוג?06.03.11

לפני חודשיים בערך פגשתי מנהלת חברה ששאלה מדוע כדאי להקים בלוג חברה, "הרי יש לי כבר אתר אינטרנט", היא אמרה, "והאמת היא שמזמן לא עדכנתי אותו".

 

זו בדיוק הסיבה! ברוב אתרי אינטרנט אין מקום מתעדכן באופן קבוע והם גם לא יוצרים מערכת יחסים עם קהל היעד. מערכת יחסים היא שם המשחק היום באינטרנט. אם נדמה את תפקיד אתר האינטרנט לחנות, הרי שבלוג הוא איש מכירות שיוצא מהחנות, מעניין את הקהל, מלמד אותו, עוזר לו לפתור בעיות, ודרך אגב מכניס אותו לחנות (לאתר). בלוג הוא איש מכירות אינטליגנטי.

 

כיצד בלוג יכול לקדם את העסק שלכם?

 

בלוג יכול לבנות לכל לעסק נוכחות אינטרנטית כיוון שהוא צינור העברת המידע לרשתות חברתיות. אם יש לכם אתר אינטרנט, בלוג משלים אותו ושולח אליו קישורים רלוונטיים. זו דרך מעולה ליצור טרפיק (תנועת מבקרים לאתר שלכם). יש בו אפשרות הוספת תגובה (גם פייסבוק מאפשרת את זה היום כפלגאין לכל אתר), אבל בלוג מאפשר זאת באופן מובנה ולא כתוספת. בלוג זה לא סיפור יקר. תמיד אפשר להתחיל עם תבנית בסיסית חינמית ומשם להתקדם לבלוג מקצועי מעוצב וממותג יותר.

 

האם בלוג מתאים לכל עסק?

 

אני מכיר בלוגים משגשגים בתחום הנדל"ן, בלוגים בתחום הבישול, בלוגים שעוסקים בצילום, בלוגים של אמהות, בלוגים בתחום השיווק, בלוגים בתחום האופנה, העיצוב… את הרשימה הזו אפשר להמשיך ואני מבטיח ובכל נושא שנחפש נמצא בלוגים.

 

10 כללים לכתיבת בלוג פוסטים (מאמרים) מעוררי תגובה

 

1. ראשית יש לבדוק מה המיקוד של הבלוג ומה האמירה החד משמעית שלו. בבלוגים מוצלחים מייד תבינו מה הערך שתקבלו. כמו בדוגמא של הבלוג הזה – פריזאית

 

2. כתבו לקהל היעד שלכם באופן מדויק. אם יש לכם כמה קהלי יעד, בחרו את הפלח העיקרי ושגרו את המסר היישר אליו. קהל היעד של הבלוג שלנו הוא חברות ובעלי עסקים שרוצים לבנות נוכחות באינטרנט.

 

3. כתבו פוסטים בסגנון רשימות טיפים וכללים. פוסט בתחום הנדל"ן הייתי כותב ככה: "10 הכללים לרכישת דירה להשקעה" או פוסט בסגנון: "7 כללי זהב לאיתור נכס נדל"ן מניב".

 

4. אני מאוד אוהב פוסטים בבלוגים שמסבירים איך לעשות כל מיני דברים, למשל: פוסט שעוסק בסיפורי שחזור מחשבים שקרסו ומסביר איך להימנע מצבים כאלה. הכותרת שלו יכולה להיות: "קריסת המחשבים של בנק לאומי ואיך תוכל אתה להימנע ממנה".

 

5. לספר סיפור, זה לא שחוק, סיפור טוב, שכתוב טוב כובש את תשומת לב הקורא וגורם לו לרצות לקרא עוד. אילו סיפורים כדאי לספר? זה כבר בסעיף הבא.

 

6. לספר על מציאות העבודה המקצועית שלכם – ה Reality של החיים המקצועיים בעסק שלכם יכולה לספק לכם ים של נושאים לכתיבה. לספר על מפגשים עם לקוחות, לספר על הצלחות, לספר על תערוכות, לחשוף דילמות ועוד. אל תחששו לשתף, הרי התוכן שלכם בעל ערך לקהל היעד, הוא נועד לעשות רק טוב ולכן הוא יקרב.

 

7. אתם כותבים בלוג קודם כל עבור עצמכם, סט גודן (איש השיווק האגדי – יהודי כמובן) אמר ואני מאמץ: "קודם קול אתם כותבים עבור עצמכם, זו הדרך המינימאלית שלכם להשתתף בשיח האינטרנטי". הינה הקישור לפוסט וסרטון יוטיוב בו סט מדבר על כתיבת בלוג.

המשמעות של זה היא שהמוטיבציה לכתיבה נובעת מכם ולא מכמות התגובות שתקבלו.

 

8. מה שמקרב את קהל היעד הוא שיתוף ברגשות / תחושות, ככל שתפתחו והכתיבה תהיה אישית, קהל היעד יתקרב (כמובן שסחטנות רגשית לא תועיל). ספרו מניסיון אישי, אל תהססו לכתוב על הצלחות אבל גם על קשיים ואכזבות. זה כל כך אנושי ויותר מזה מלמד.

 

9. הטעות הנפוצה של בלוגרים מתחילים היא חוסר התמדה. לא תראו תוצאות אחרי 6 חודשים, זה לוקח זמן, לפחות שנה. כדאי לכתוב פוסטים לפחות אחת לשבועיים. רשימת התפוצה שלכם תיבנה בהתמדה, הפוסטים שלכם ישתפרו והאנרגיה הזו תחזור אליכם. תהפכו לברי סמכא בתחומכם, תקדישו זמן לחשיבה על הכתיבה ואט אט יותר ויותר אנשים יחשפו למסרים שלכם.

 

10. כתבו על בעלי מקצוע בתחום שלכם, ואפילו תנו להם במה. הם בטוח יגיבו וגם לא יהססו להעביר את הפוסט שלכם הלאה. גם לקוחות ישמחו אם תכתבו עליהם, מי לא רוצה חשיפה עסקית כדי להתקדם לשלב הבא?

למי יש עוד רעיונות כיצד להתמיד בכתיבת בלוג? מוזמנים לשתף.

12 תגובות
  1. בשנה הראשונה נעזרתי מאוד בדני לכתיבת התכנים של הבלוג, כל פעם המצאנו את הגלגל מחדש, הבלוג אילץ אותנו להתקדם, לחדש, לרענן.

    חלק מהפוסטים אני מתכננת מראש, חלק הם ספונטניים.

    המלצה שלי: להזין את הפוסט מדברים שקורים בעסק שלכם/בחיים שלכם. ואם לא קורה כלום – תייצרו תוכן – שיהיה על מה לכתוב.

  2. דני, לאחר קריאה שנייה של הפוסט, ובמיוחד מעבר יסודי על עשרת הסעיפים, אני רואה שלא מספיק לבנות איתך את הבלוג הבסיסי ו"ללכת הביתה". העסק לא יעבוד כנראה מעצמו ודרושה תחזוקה שוטפת ומסיבית כדי שהמכונה הזאת תפעל ותעשה את העבודה שמצפים ממנה. אני רואה עכשיו שצריך לקרוא שוב וללמוד את עשרת הסעיפים ולנסות ליישם אותם הלכה למעשה.
    תודה על הטיפים הנדיבים ותודה על התמיכה בתפעול הבלוג בסבלנות וללא חשבון.
    חנן גטריידה.

  3. חנן, אם לגעת בנקודה החשובה ביותר בכתיבת בלוג ומבלי להתחייב או לקחת על הגב שלנו מעבר ליכולת, הייתי ממליץ פשוט להתמיד בכתיבה. כל השאר יקרה על הדרך.
    בהצלחה!
    דני

  4. דני, בעזרתך המקצועית והטובה העליתי בלוג מקסים בנושא נדל"ן, בלוג שאני מאד אוהבת. הבלוג שאת התכנים שלו אני כותבת, יוצר הרבה כניסות אליו מדי חודש והרבה פניות מעניינות ומעשיות. הסבלנות, הטיפים והעזרה שאתה נותן לי,נותנים לי הרבה מוטיבציה ויוצרים כל פעם פוסט חדש וטוב יותר מקודמו. כיף לעבוד אתך!

  5. תודה רבה על המידע!
    אני בהתחלה של הקמת בלוג ובהחלט אעזר במידע הזה לעצי.
    תודה רבה!! 🙂

  6. דני, אהבתי את ההסברים המקצועיים על ההבדל בתרמה וב"תפקיד" של כל מדיום (בלוג פייסבוק או אתר) וחשוב שאנשים יבחרו את האמצעי הנכון להם , לערכים שלהם ולמידת המוערבות שהם מעוניינים להשקיע.
    טיפ חשוב מניסיון . ליהנות מהדרך.
    הרבה מתאמנים אומרים לי אני צריך בלוג, אני צריך דף פייסבוק אני צריך אתר והם ממש לא בעיניין. מי שאוהב לכתוב או לשתף להיות מחובר לקהל שלו ונהנה מזה שיבחר מדיומים אינטראקטיביים וחיים יותר כמו בלוג, פייסבוק, ומי שרק צריך כרטיס ביקור מורחב סטטי שישקיע באתר.

  7. יוסי

    תודה רבה! חשוב ויעיל!

  8. עומר

    הסברים מקצועיים! תודה!

  9. תוכן איכותי, זה הכל!

  10. נכון אני מסכים איתו תוכן הוא המלך בעולם האינטרנט.

  11. אני גם מסכימה. לתוכן ותוכן איכותי יש יתרונות גדולים בקידום העסק.
    אני חושבת שכדאי שלכל עסק עם אתר אינטרנט יהיה גם בלוג שבו יוכל ממש ליצור קשרים ומערכות יחסים עם לקוחות, לקוחות פוטנציאלים וקולגות כמובן.

  12. שווה להשתמש בבלוג האינטרנט הפך למקור פרסום טוב כי הוא פתוח לכולם וחינם בנוסף אפשר לדעת בבלוג מה חושבים עליי

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67