ללמוד מקמפיין השיווק של איקאה בפייסבוק וליישם בעסק שלכם | דני גולן -

ללמוד מקמפיין השיווק של איקאה וליישם בעסק שלכם21.02.11

קמפיין שיווק באינטרנט – שלוש מילים מרתיעות.

בטח זה עולה מלא כסף, בטח צריך להשקיע המון זמן, בטח צריך להיחשף…

אלה המחשבות הראשונות שצצות לבעלי עסקים וחברות שאני פוגש. הם אמנם רוצים לבנות נוכחות באינטרנט שבשורה התחתונה תייצר לידים, אבל המחיר כבד מידי.

 

לא, לא המחיר בשקלים – מחיר התעוזה.

 

המפתח לקמפיין שיווק אפקטיבי באינטרנט הוא רעיון שיווקי פשוט וחכם.

כך למשל קמפיין איקאה בפייסבוק יצר באזזז מרשים ובסופו של דבר קידם מכירות:

לקראת השקת חנות חדשה בשבדיה מנהל החנות החליט להעלות לפרופיל הפייסבוק שלו 12 תמונות של חדרים מעוצבים בשלל מוצרי איקאה. ואז הכריז על תחרות: כל מי שיתייג את שמו על הפריט יזכה בו והמוצר ישלח אליו הביתה ללא תשלום.

תוך זמן קצר כל הפריטים ב- 12 התמונות תויגו והקהל בפייסבוק ביקש שאיקאה תעלה עוד תמונות. פשטות הקמפיין השיווקי מדהימה: קטלוג אינטראקטיבי, שחברי פייסבוק מוסיפים לו את שמם ובתמורה זוכים במוצרים. אלפי חברים סיפרו לחבריהם במה זכו והזמינו אחרים לנסות ולזכות גם כן. החנות החדשה קיבלה חשיפה אדירה וכמות הכניסות לאתר החברה הגיע לשיא, הינה הסרטון

 

 

איך ליישם את הרעיון השיווקי הזה בעסק קטן ובינוני?

 

לפני חודש בערך הצעתי למכללה לצלם כיתת לימוד ריקה מתלמידים להעלות אותה לפייסבוק (ממש כמו שאיקאה עשו) ולהציע לתלמידי המכללה לתייג את שמות חבריהם על הכיסאות הריקים. אבל לא סתם חברים, אלא חברים שיירשמו ללימודים באותה מכללה.

מה יקבלו בתמורה? כל חבר שנרשם למכללה בעקבות התיוג יזכה בהנחה של 20% בדמי הלימוד והתלמיד שתייג אותו יזכה גם הוא ב 25% הנחה. תלמיד המכללה שיתייג 4 חברים יוכל לקבל זיכוי מלא על כל דמי הלימוד שכבר שולמו! (והמכללה כמובן, זוכה ב-4 תלמידים חדשים…)

 

אפשר לסכם את הרעיון השיווקי כך:
הכוח עובר לתלמידי המכללה שמחלקים הנחות לחברים וזוכים בעצמם בזיכוי על דמי הלימוד.

מה יצא מהרעיון ? כלום ! בסוף המכללה התקפלה.

כבר אמרתי שנדרשת תעוזה?

מי המכללה הראשונה שתקפוץ על הרעיון?

אם מדגדג לכם לייצר רעיון יצירתי לקמפיין שיווקי במדיה חברתית,

השאירו תגובה למטה או צרו קשר ונחזור אליכם עם רעיונות.

 

ועד אז, צפו בסרטון שהפקנו באיקאה ומסקר את הקמפיין:

5 תגובות
  1. רעיון יפה ומקורי.

  2. הרעיון למכללה בהחלט יצירתי ומתקדם אבל יש הרבה אנשים מקובעים ולא יצירתיים ולכן אין פלא שזה לא התקבל אבל אל תוותרו, אולי תהיה מכללה שעוד תאמץ את הרעיון בשינוי כזה או אחר.
    אבל מה עושים כאשר המוצר אינו פשטני (לימודים במכללה/מוצר באיקאה) אלא מורכב יותר כמו עבודת ייעוץ כפי שאני מספק לחברות בתחום מערכות המידע? לכל חברה יש צרכים אחרים והפעילות שלי משתנה מארגון לארגון. האם גם במקרה כזה הרשת החברתית בכלל וקמפיין פרסומי באמצעותה בפרט – יכולים לסייע לי?

  3. טוביה תודה על תגובתך,
    בעניין האמירה שלך "לא לוותר", יעקב בורק (מי שהקים את קרן הון סיכון Evergreen וניהל אותה שמשך שנים), כתב עכשיו ספר חדש שנקרא "מדעו טייסי קמיקזה חובשים קסדות"? בו מגולל מספר סיפורי התמדה (לא כישרון) מעוררי השראה.

    בעניין שאלתך כיצד להציג תהליך יעוץ כמו שלך, מבלי שאני מכיר את אותך ואת התהליך שאתה מעביר, הייתי רוצה לראות כבר בדף הבית של האתר שלך תיעוד של תהליך. בנוסף הייתי רוצה לראות לקוח שלך נותן המלצה ומספר כיצד חסכת לו זמן וכסף רב בעקבות מערכת המידע שהטמעת אצלו. או כיצד המערכת שלך עוזרת לו לקבל החלטות עסקיות נבונות יותר.

    הערוץ השיווקי הטוב ביותר בתחום שלך יהיה ערוץ יוטיוב משלך בו יהיו סרטונים שמתעדים את הפעילות שלך בארגונים (כמובן שתצטרך לצנזר ולא לספר את כל "הבפנים של החברה" שאיתה אתה עובד.)
    בהצלחה,
    דני גולן
    052-3869457

  4. חן

    דני יפה כתבת.
    כנראה שהדרך היחידה היא התמדה.כישרון קיים בשפע אבל טבע השוק העיסקי ושווי המשקל שלו אינו נמצא במקום בו נמצא הכישרון בלבד אלא אורך הרוח.
    לעניין ההתאמה למקצועות חופשיים,הכיוון בו נמצא האינטרנט הוא בניית מוניטין כפי שקיים בעולם הפיזי.מי שיתן עצות וינהל דיאלוג ארוך טווח עם קהל היעד יהנה בבוא העת מאחסון שמו ביזכרון הלקוח הפוטנציאלי בבוא העת.אני לא רואה איך יהודה הפיזיותרפיסט מעלה קמפיין בסגנון איקאה המוצג כאן.כמובן הצעתך לכיוון הסרטונים אכן מתאימה יותר.הייתי גם ממליץ על מתן עצות ללא תשלום בפורום כאשר נבירה לעומקו של עניין כבר תהיה בתשלום

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67