לספר את סיפור הארגון / חברה באינטרנט | דני גולן | כתיבה שיווקית -

לספר את סיפור הארגון / חברה באינטרנט28.01.14

לאחרונה פגשתי צוותי שיווק בשתי חברות ענק גלובליות. בכל אחת אלפי עובדים, עם לקוחות מרכזיים במשק, חוסן כלכלי ומיתוג מעולה, בקיצור הישגים מרשימים. מי צריך שיווק באינטרנט כשאתה במקום הזה? מובן שיש להם אתר אינטרנט, דף עסקי בפייסבוק ואפילו ערוץ יוטיוב משלהם. עם או בלי כל אלה הם מובילי שוק בתחומם וכולם מכירים אותם. בכל זאת יש להם אתגר מרכזי אחד: לספר את הסיפור שלהם ברשת.

 

אבל למה? למה חשוב לספר את סיפור החברה ברשת?

 

בארגונים קטנים, חברות בינוניות ואפילו בקרב עסקים קטנים סיפור החברה ברשת הוא דרך ליצור נוכחות שיווקית מקרבת לקוחות. יש מי שפועל בפייסבוק ומספר את סיפור החברה, יש מי שיוצר סרטונים, יש שמקדמים בגוגל, כותבים בלוג, כתיבה שיווקית, לא משנה מה, זה תמיד סיפור של אותו עסק או ארגון. אני לא קורא לזה סיפור במקום "קמפיין שיווק באינטרנט" מכיוון שאם מסתכלים על פעילות השיווק כסיפור כל התמונה מתשנה: פתאום רוצים לתפוס את תשומת לב הקהל כדי שיקשיב, לא כדי שיקנה, כדי שיקשיב (הקנייה באה אח"כ, קודם מערכת יחסים). לסיפור יש התחלה אבל גם המשך, זה בדיוק מה שיפה בו והקהל רוצה את הההמשך. עכשיו כל הצינים מרימים גבה בכעס ורועמים על כך שאני מעז למסחר ולזהם את המילה סיפור כדי שתעטוף ותייפה פעילות שיווק אגרסיבית שמתקיימת היום.

 

הסיפור של אפל וסטיב גו'בס

 

אין מה לעשות, אנחנו עדיין חיים בעידן צרכני מעוות, תאגידי ענק שמנהלים את המשק ומכופפים לכל אחד מאיתנו את היד כדי שנרכוש, כדי שנרצה יותר, כדי ש… (תמיד טוב שיש רעים בסיפור).
סיפור חברה נבנה גם אם לא מספרים אותו במודע. סטיב גו'בס (המייסד והמנכ"ל המיתולוגי של אפל) היה טיפוס קשה ואובסיסיבי בעל יכולת להוציא מהסובבים אותו ומעצמו מוצרים באיכות מעולה ששינו את העולם. זה סיפור על איש מיוחד שכל מה שעניין אותו זה הוא, האגו שלו והרצון לחנך את העולם לרכוש מוצרים מעוצבים בקפידה בעלי יכולת לחדור לנו עמוק לתוך החיים. זה הסיפור. לא יעזור מה מצב המניה של אפל וכמה היא מוכרת או תמשיך למכור לאחר מותו של גו'בס, הסיפור כבר נכתב. סיפור שיווקי אינו מתלכלך אם יש מאחוריו מוטיבציית מכירה ורווחים, מותר ורצוי לספר סיפור שיווקי, אחרת החיים שלנו ממש משעממים. אם מוכרים לנו ללא הרף, אז לפחות שיהיה מעניין.

 

 

כל ארגון שמבקש את תשומת לב הקהל באינטרנט מספר סיפור

 

אם זה במודע, משרד הפרסום מייעץ וכל האסטרטגיה נגזרת מהסיפור. לעיתים הסיפור נבנה אד הוק, כאשר צריך לשווק מוצר או שרות חדש. ההצעה שלנו היא לקחת את המושכות של הסיפור לידיים גם אם זו נראית משימה מבלתי אפשרתי רק בגלל הבירוקרטיה או הפוליטיקה הפנים הארגונית. מנהל השיווק בחברה צריך להוביל את המהלך ולהחליט על הכיוון השיווקי של הסיפור לשנה הקרובה. אילו מסרים חשוב להעביר, מה הסגנון, איך לשלב את המוצרים / שרותים ואיך לרתק את הקהל. חלק בלתי נפרד מבסיפור הוא מדידת הקשב של הקהל ע"י הגדרת יעדי ישיפה, יעדי המרות, כמות לייקים, כמות רכישות… זה כך כך קל צריך רק להחליט מה מודדים.

 

לתקשר את סיפור החברה ברשת

 

לאחר גיבוש התחלת הסיפור בונים מסרים ומחליטים על ערוצי השיווק: פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, אתר, בלוג, דיוור במייל, באנרים, סלולר, אינסטגראם… יש כל כך הרבה אפשרויות, לא צריך לפעול בכולם, צריך פשוט לפעול ולהפתיע. להמשיך ליצור את סיפור גם אם נראה שאף אחד לא מקשיב. הקהל יגיע אם תתמידו. יחודיות הסיפור הכרחית. הקול היחודי של החברה צריך לצאת באופן מדוייק ללא פזילה לצדדים ובדיקה מה המתחרים עושים. יש משמעות גדולה לכך שהמסר יהיה נקי ומקורי משלכם. דרך הביטוי הזו יוצרת טביעת אצבע משמעותית ברשת בכל הפלטפורמות שאתם פועלים ושולחת שלוחות לקהל המתאים שיפגוש את בסיפור במקודם או במאוחר. הסיפור מזמן לכם מציאות חדשה ודברים מתחילים לזוז בכל מיני כיוונים שלא ציפיתם, הפעילות הפרו אקטיבית הזו יוצרת תנועה ביקום לכיוון שרציתם. למה? פשוט כי העזתם לספר את הסיפור שלכם, זה מה שאנחנו נדרשים לעשות בתקופה הזו. לספור את הסיפור שלנו אם אנחנו עסק קטן או חברה ענקית.

אין תגובות

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67