מה הקשר בין כתיבה שיווקית לעדכון פינגווין של גוגל? | דני גולן | דנגו -

מה הקשר בין כתיבה שיווקית לעדכון פינגווין של גוגל?15.05.12

גוגל – שם נרדף לאינטרנט בימינו.

 

כבר ברור לנו שכדאי לחשוף את העסק שלנו במנוע החיפוש כדי ליצור טרפיק – תנועת מבקרים איכותית לאתרי האינטרנט שלנו ולשאר פלטפורמות הנוכחות שלנו ברשת. על צפיפות מילות מפתח בתוך דף אינטרנט כבר דיברנו לא מעט ובעזרת כלי מילות מפתח תוכלו לברר מהן. מדריך לכתיבה שיווקית תוכלו למצוא כאן

 

מה חדש בגוגל?

 

ברור שלא די בכתיבה שיווקית מוצלחת ובבחירת מילות מפתח מתאימות. לפני כחודש וחצי (אפריל 2012) שחררה גוגל את עדכון "פינגווין" למנוע החיפוש, שקובע הערכה מחודשת לתכנים באינטרנט ודירוגם בהתאם בתוצאות החיפוש. השינוי נועד לזרוק את התכנים הלא איכותיים שגוגל סורק ושאינם מועילים לגולש מהעמוד הראשון והכל כך נחשק. הרעיון הוא לדחוק דפים שמזבלים את תוצאות החיפוש בגוגל, שכן תופעות כגון "דחיסת מילות מפתח", "הסוואה של תוכן", יצירת תוכן ע"י "מערבלי תוכן" אוטומטיים ויצירת קישורים מלכותית הנם הפרה של הקווים המנחים של גוגל לאיכות התוכן באתרים.

 

מה כן מותר וכדאי לעשות כדי ליצור תוכן איכותי באתר אינטרנט?

 

אתרים, בלוגים, דפי נחיתה ועוד מדורגים בתוצאות החיפוש של גוגל, בין השאר, בהתחשב בנתונים הבאים:

  1. איכות התוכן- יש להקדיש זמן ומחשבה לכתיבת תוכן אמיתי ואיכותי. גוגל יכול לזהות אם העתקת מאתרים אחרים, או אם לקחת מאמר ישן וערכת אותו מחדש, בצורה לא אינטליגנטית, כדי ליצור לכאורה תוכן חדש. גוגל גם יכול לזהות האם אתה דוחף באופן מוגזם מילות מפתח שאינן מכוונת לגולש, אלא מטרתן רק להשפיע על תוצאות החיפוש.
  2. נתון נוסף המשפיע על תוצאות החיפוש של גוגל הוא תדירות עדכון התוכן – כדאי ליצור מנגנון עדכון תכנים באופן שוטף ורצוף, אנחנו ממליצים לפחות פעם בשבוע-שבועיים. איך אפשר לחדש עם תוכן אמיתי בתדירות כזו גבוהה? למי יש זמן לזה? למעשה, אין צורך להמציא בכל שבוע רעיון שיווקי חדש, אלא מומלץ לקבוע "סיפור מסגרת" למסר השיווקי שיהווה מוטו ולתוכו ליצוק את הכתיבה השיווקית המתאימה. כך קל להתמיד בעדכונים ולהכניס עדכוני תוכן איכותיים ושוטפים במדיה חברתית. הדבר יכול להביא לתוצאות משמעותיות בעלות ובהשקעה נמוכים יחסית.

 

השופר של העסק יכול להיות פייסבוק או בלוג. בכל מקרה כדאי להשתמש באחד מהם או בשניהם כדי לייצר תוכן שוטף. שימו לב כיצד הוצאת ענתות ספרים משתמשת בשני הכלים: פייסבוק + בלוג.

 

עדיין נשארת בעיית התוכן – כיצד מייצרים תוכן איכותי בתדירות גבוהה?

 

הנה כמה שיטות ליצירת עדכונים שוטפים ומקוריים בערוצי השיווק שלך ברשת:

 

  •  – אפשר לעובדים שלך לכתוב בעצמם פוסטים המספרים על עבודתם, הידע שיש להם, או על איכות המוצר שאתה מוכר. בצורה כזו אתה מעביר חלק מעומס הכתיבה השיווקית לאחרים, וגם נותן לגולש באתר תחושה של היכרות עם החברה והעובדים.

 

– אפשר לגולשים שלך לכתוב באתר / בבלוג / בפייסבוק שלך על חוויית הקנייה של המוצר שלך או קבלת השירות ממך. זה גם מוסיף לאמינות ולמקצעיות שלך (בהנחה שחוות הדעת טובות…) וגם מכניס תוכן איכותי אמיתי שוטף ומוביל ליצירת דיונים או תגובות של גולשים אחרים. ולמה זה חשוב? גוגל לוקח בחשבון בעת דירוג תוצאות החיפוש גם את כמות הגולשים המגיעים לאתר שלך וגם את משך הגלישה שלהם באתר שלך.

 

  •  – דאג לתעד את פעילות העסק ואירועים מיוחדים שאתה עורך בתמונות ובצילומי וידאו ולהעלות אותם בצורה שוטפת. הם מהווים חלק מסיפור המסגרת הכללי שבחרת לשווק ללקוחותיך ואינם דורשים לשבת ולכתוב. זכור כי אנשים כיום קוראים פחות וסורקים יותר. לכן, תמונות וסרטוני וידאו יכולים לתפוס את הלקוח מהר יותר מכל טקסט כתוב. מכיוון שמנוע בחיפוש מדרג את מה שטוב לגולשים הוא אוהב מדיה עשירה: טקסט, תמונות, וידאו, תגובות גולשים…

 

  •  – מצא רעיון שיווקי אחד יוצא דופן ורוץ אתו במשך שנה לפחות. הרעיון צריך לייחד אותך מהמתחרים שלך ולגרום לגולש לרצות ולחזור שוב ושוב כדי לקחת חלק.

 

שתי דוגמאות לרעיונות שיצרנו ללקוחותינו:

 

"ליצ'י תרגומים" הינה חברה העוסקת במתן שרותי תרגום בדגש על השפות האסיאתיות. כדי ליצור עבורה בידול משמעותי מהתחרים , הצענו להקים פורום של בעלי עניין (פורום אסיה-ישראל). מפגשי הפורום תועדו בצילומי וידאו בערוץ היוטיוב, בבלוג החברה ובדף הפייסבוק. הדבר הביא ליצירת קהל לקוחות וגולשים קבוע, וליצירת תוכן איכותי המתעדכן כמעט ללא מאמץ אחרי כל מפגש. לחץ כאן לקריאה נוספת.

 

דוגמה אחרת היא "הפינה של מיכל", מלון בוטיק במזכרת בתיה. שם הצענו הגרלה רבעונית של חדר זוגי ללילה במלון ללא תשלום למי שנרשם באתר להגרלה: "מהפינה במתנה".  גולשים שהגיעו לאתר נרשמו להגרלה, על הדרך גם הזמינו מקום לינה ובעקיפין נבנתה רשימת תפוצה של לקוחות פוטנציאלים. האינטראקציה הזו מאתגרת את הקבל היעד יוצרת עניין ותוכן מקורי שוטף שמקדם את האתר בגוגל.

 

לסיום, חשב לזכור כי אתר עם תוכן אמיתי ומקורי, בעל כתיבה שיווקית נבונה, אשר מתעדכן לעיתים קרובות לא נבנה רק לשם קידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. בראש ובראשונה מטרתו למשוך גולשים וליצור קהל לקוחות נאמן. ערך מוסף לכל אלו הוא שמדי פעם נדרש ממך לעצור ולחשוב על דרכי שיווק יצירתיות ברשת. כתיבה שיווקית היא המנוע של הפעילות הזו והיא מזמנת אותך לקחת חלק בשיחה באינטרנט כדי ולבנות קשר עם קהל היעד.

 

רעיונות נוספים, תגובות וברבורי חכמה יתקבלו בברכה… מוזמנים.

אין תגובות

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67