סוד ההצלחה של קמפיין שיווק במדיה חברתית | דני גולן | דנגו -

סוד ההצלחה של קמפיין שיווק במדיה חברתית29.04.10

קמפיין שיווק במדיה חברתית לעסקים קטנים או החיבור בין בOn-line ל Off-line

 

עם כל הבאזזז סביב מדיה חברתית ושיווק ברשתות חברתיות, מתחילים לצוץ כישלונות קמפיינים ואכזבות מאדישות הקהל. מאוד פשוט להקים עמוד אוהדים בפייסבוק, לאסוף אליו כמה עשרות חברים, במקרה הטוב מאות. קל מאוד לצייץ בטוויטר ולהתיש את רשימת העוקבים שיצרתם, להעלות סרטונים ליוטיוב, להצטרף לדיונים בLinlkedIn ולהשתעשע בצ'פחות וירטואליות עם חברים.

 

מתישהו תתחילו לשעמם את עצמכם וגם את הקהל שלכם.
תכריזו: "קמפיין שיווק במדיה חברתית לא מתאים לעסק שלי,
זה בזבוז זמן וכסף!"

 

רכבי מזון מהיר (Meals on wheels) – שיווק מדיה חברתית במיטבו

האם לכל עסק מתאים קמפיין שיווק במדיה חברתית? נקדיש לזה פוסט נפרד בהמשך, בינתיים הנה דוגמה מאלפת לשיווק במדיה חברתית: חברת Korean BBQ- To-Go Kogi מגיעה עם משאיות מזון מהיר למרכזי הערים בארה"ב עם ציוצי טוויטר ודיווחי פייסבוק. המשאית מדווחת על מקומות בהן היא נמצאת ומתקשרות עם קהילת העוקבים שלהן במטרה להכריז על הגעתן. הרעבים מקבלים את המידע בזמן אמת למחשב שלהם או ב sms ומייד מתייצבים לקנייה.

 

 

מה תגידו על גודל הקהילה החברתית שעוקבת אחרי משאיות המזון המהיר?

 

למעלה 62,000 עוקבים בטוויטר.

כמעט 10,000 אוהדים בפייסבוק.

כמעט 3000 תמונות בפליקר.

 

מתכון ההצלחה של חברת Korean BBQ- To-Go Kogi

 

אמצעי שיווק במדיה חברתית היא רק השופר של פעילות החברה הזו. המתכון להצלחה במקרה שלהם הוא שהם מגיעים פיסית לשטח, מדווחים בזמן אמת, האוכל שלהם טוב וגם ורואים שהם נהנים ממה שעושים (שימוש לב בתמונות אלבומי הפליקר שלהם). בלוג החברה מאוד ויזואלי, מעט טקסט ושיח מתמיד עם לקהל הלקוחות. הם לא צריכים יותר מזה. יש חיבור נהדר בין off-line (משאיות שמגיעות לשטח עם אוכל טרי וזמין) ל on-line (יצירת קהילת עוקבים נאמנים שמקבלים עדכונים בזמן אמת). חיבור כזה הוא אחד מאבני הבוחן להצלחת קמפיין שיווק במדיה חברתית.

 

שאלת הבסיס בקמפיין שיווק במדיה חברתית: האם יש חיבור בין on-line – off-line

 

עסק שמתחיל קמפיין שיווק במדיה חברתית צריך למצוא או לייצר סיבה טובה עבור הקהל שלו לציוץ בטוויטר, לעדכן את הפייסבוק, ליצור תגובה לסרטונים או כל התייחסות אחרת בכלי מדיה חברתית שתבחרו. אם לפשט את העניין, אחת השאלות המרכזיות בבסיס בכל קמפיין שיווק במדיה חברתית היא: מהו אלמנט הoff-line שאתם מייצרים? אנחנו מגדירים off-line לכל מה שלא קשור לפעילות ברשת, אלא פעילות של העסק שלכם ברמה הפיסית. זו יכולה להיות תחרות שמשלבת פעילות בשטח עם פרס גדול, חידון שמחובר לשטח, הפעלה ספונטנית בשטח ועוד…

 

ומה בארץ? מרפאה וטרינרית ניידת. דוגמא לפוטנציאל חיבור בין On-line ל Off-line.

 

האמריקאים זיהו את הפוטנציאל ובשנה האחרונה התחילו לשכפל את רעיון ארוחות על גלגלים במאות עסקי מזון בארה"ב. מה אנחנו יכולים לעשות כאן בארץ? עסקים שנותנים שרות ברמה המקומית ושלקוחותיהם מבקרים אותם לעיתים קרובות, כמו בתי קפה, מסעדות, סופרמרקטים, קניונים ועוד… יכולים לייצר יופי של קמפיין שיווק במדיה חברתית שמשלב בין פעילות בשטח לפעילות במדיה חברתית.

 

מכירים עוד דוגמאות קמפיין שיווק במדיה חברתית

 

שמשלב בין פעילות פיסית בשטח לשימוש במדיה חברתית? ספרו לנו. זה רק עניין של זמן עד שעוד ועוד עסקים יקפצו על העגלה ויתחילו הפעילות הזו.

2 תגובות
  1. פוסט נהדר ונכון
    לאחרונה צצים הרבה מאןד קורסים לשייוק במדיה החברתית
    יחד עם זאת בעל עסק חייב לשאול את עצמו את השאלה : האם אני יודע לשלב בין שיווק באינטרנט לבין העסק שלי בעולם האמיתי.

    לראייה : כל משווק אינטרנט יודע שיש צורך בשילוב של קורסים וסדנאות פרונטאליות במקביל לשיווק הקורסים ברשת עצמה …

    שמות כמו : אבן פגאן, מייק דילארד,פרנק קארן כולם משווקי אינטרנט כבר שנים נוקטים בגישה הזו !

    תודה על פוסט מצויין

  2. Dani

    אסף תודה,
    לגבי שלל הקורסים החדשים לשיווק במדיה חברתית גם אני מרגיש את האינפלציה. זה מעודד ודוחף את עסקים לעבודה במדיה חברתית. יחד עם זאת, האם כל אחד יכול לעשות זאת בעצמו? האם מדיה חברתית מתאימה בכלל לכל עסק? הרי זה דורש שעות עבודה רבות, יכולת כתיבה, יכולת מיקוד שיווקי, יכולת עמידה מול מצלמה… יש דיון מתמשך באינטרנט לגבי מיקור חוץ של מדיה חברתית. כלומר שיהיה משהו חיצוני שינהל לחברה פעילות מדיה החברתית. גם לזה יש חסרונות, אבל נראה לי שעולם השיווק ילך לשם. בכל מקרה אשמח להיפגש איתך.
    דני

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67