10.5 עקרונות ליבה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג - -

10.5 עקרונות ליבה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג10.02.10

כתיבה שיווקית ותוכן נועדו ליצור מערכות יחסים

 

עם הקהל האינטרנטי שאתם רוצים לקרב אליכם. אם אתם צריכים להגיש פרופיל חברה מקצועי, מכתב ללקוחות, תוכן לאתר האינטרנט, מסרים בפייסבוק או ציוצים בטוויטר, כדאי להישען על מספר עקרונות פשוטים של כתיבה שיווקית.

 

מעבר לקהל, הענק שמכתיב את אופן הכתיבה הוא גוגל

 

שמאוד אוהב תוכן – טקסט, תמונות ווידיאו. עם השניים האחרונים הוא עוד לומד להתמודד, אבל בכל נושא הטקסט כבר ברור שכתיבה שיווקית מותאמת גוגל היא המפתח לנוכחות שלכם בתוצאות מנועי החיפוש.

 

ומה המטרה של כל המאמץ הזה?

 

לקרב את הקהל האינטרנטי אליכם. כבר ברור שהאינטרנט שואב ומושך את תשומת לב ההמון ככלי לחיפוש מידע, בידור, קנייה, בניית מערכות יחסים… הכל שם. כדי להיות שם באופן צלול וברור כדאי לסגל מספר עקרונות כתיבה שיווקית.

 

אתם לא צריכים להיות גאוני הדור כדי לכתוב מסרים שיווקיים. זה בעיקר עניין של ניסיון, התמדה ועבודה עפ"י כללים. התוצאה מובטחת. המסרים השיווקיים שאתם יוצרים נשארים שם כל עוד גוגל בסביבה וקהל הלקוחות שלכם עוד יתקל בהם.

 

10.5 עקרונות ליבה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג:

 

1. אנשים לא קוראים אלא סורקים – אנחנו בעידן של סיפוקים מיידיים. כתבו טקסטים קצרים, משפטים קצרים וכותרות ממגנטות שעושות חשק להמשך קריאה.

 

2. אל תהיו פורמאליים – בחרו לעצמכם דמות דמיונית שמייצגת את קהל היעד שלכם, אפיינו אותה ותכתבו עבורה מסרים בגובה העיניים, ממש כאילו היא יושבת לידכם ומאזינה. יחד עם זאת, כבדו את הקוראים ותנו להם קרדיט. המסרים שלכם צריכים להיות מקוריים ואינטליגנטיים.

 

3. הכתיבה השיווקית שלכם חייבת לייצר ערך – שתפו במידע ערכי שיש לכם כאנשי מקצוע: טיפים, תיאורי מקרה, סודות מקצועיים. ממש ככה, אל תפחדו שיגנבו לכם. מי שיודע לייצר ערך ולשתף בו, כבר נמצא כמה צעדים קדימה מהמתחרים כי הוא מייצר את הדבר הבא… הינה דוגמא לתוכן ערכי

 

4. אל תהיו צדקנים, נסו לייצר דיון סביב המסרים שיצרתם – הכתיבה השיווקית שלכם צריכה להשאיר וואקום, לעורר, להניע, אתם רוצים תגובה, יחס. אף אחד לא מבקש מכם לסקר באופן אובייקטיבי. לייצר פרובוקציה מן הצד השני זו אחת הדרכים למשוך אש, השאלה מה נשאר בתודעת הקוראים אחריה. אתם רוצים שיזכרו אתכם לטובה.

 

5. לחצו על כפתורי הרגש – להיכנס לראש הקורא ולהבין מה מניע אותו מבפנים זו אחת הדרכים היעילות לכתיבה שיווקית אפקטיבית. אתם חייבים להבין מה עובר בראש של הקורא ולהפתיע אותו בכך שתכתבו את המחשבה הבאה שלו. הטכניקה הזו בונה אמון. זו לא מניפולציה, אלא הבנה עמוקה של הצד השני ומתן מענה מתאים. 

 

6. הניעו לפעולה – איך מניעים את המבקר באתר / בבלוג לפעולה, פשוט מבקשים ממנו לבצע משימות בפשטות. הבקשה יוצרת מעורבות. מה תוכלו לבקש? שימשיך לקרוא, ללחוץ על קישור, למלא פרטים, לצפות בסרטון להתקשר ואפילו לקנות. כל הבקשות האלה צריכות לבוא בצד ערך אמיתי שהלקוח מקבל. הינה דוגמא טובה של הנעה לפעולה: http://www.thevideoboss.com/get-more-money-video

 

7. למדו כתיבה "גוגלית" – כותבים את התכנים בשפה שגוגל "אוהב", תוך שילוב מילות המפתח בתחום העיסוק שלכם. מילות המפתח צריכות להופיע בצפיפות של 5%-6% מהטקסט. הכתיבה צריכה להיות בשפה טבעית. אל דאגה גוגל מכיר מילים נרדפות והקשרים של מילים נוספות מעבר למילות המפתח בהם השתמשתם, כך שאין צורך לפגוע בטקסט ולדחוף מילים שפוגעות ברצף המסר. מוסיפים קישורים פנימיים על בסיס מילות המפתח ובכל עמוד בוחרים מספר מילות מפתח ספציפיות עבורו (שניים שלושה ביטויים). כמובן שלא שוכחים להגדיר Title ו Description ספציפיים בכל עמוד. קישורים חיצוניים לאתר בונים לכם את הקידום בגוגל, אבל זו כבר אופרה אחרת שבטח נדבר עליה בהמשך.

 

8. ספרו סיפור טוב – מה הסיבה שכולנו אהובים להקשיב לסיפורים? יש בהם נרטיב, יש בהם מבנה הגיוני ואם הם בנויים היטב הם יוצרים חיבור רגשי ומולידים תובנה

חדשה. הכתיבה השיווקית שלכם יכולה לשבת על תבנית סיפור. יש בה ליבה עתיקה וחוכמה צרופה שהאנושות שמרה, לא במקרה. נצלו את המדיה הזו, חפשו סיפורים שמעבירים את המסר שלכם היטב והכתיבה השיווקית שלכם תמריא. סיפור הקבצן והשלט.

 

9. כותרות ממגנטות – הקדישו זמן לניסוח כותרות שהן כמו קרס בחכת דייגים – בקצה שלהן פיתיון המשך הקריאה.

 

10. כיצד ליצור כתיבה שיווקית קולחת ומלהיבה? אחרת הדרכים היא לקרא את הטקסט שיצרתם בקול רם או לבקש ממשהו אחר שיקריא לכם מבלי שתביטו בטקסט. אל תסתבכו עם ניסוחים מפולפלים, היו קצרים וקולעים. לקהל אין זמן הוא רוצה מסרים לעוסים שיש לעשות איתם משהו באופן מיידי. הקפידו גם לא לייבש, התלהבות היא עניין מדבק והקהל שלכם יאהב לקנות אם יזהה שאתם אוהבים את מה שאתם עושים.

 

10.5 מחדשים ומתמידים – כתיבה שיווקית היא לא זבנג וגמרנו, צריך להמשיך לחדש ולהוסיף תכנים. תוכן באתר או בלוג נבנה "בשכבות", כלומר, ככל שעומק השכבות גדול יותר כך האתר או הבלוג מתקדמים במעלה תוצאות החיפוש ומגיעים ליותר מבקרים. עדכון ובניית תוכן באופן שוטף חשובים לגוגל כיוון שהוא מעריך אתרים שמתעדכנים וחוזר לאנדקס אתם בתדירות גבוה יותר. גם המבקרים באתר אוהבים חידושים ויחזרו לבדוק מה חדש. ההצעה שלנו – כתבו מאמר אחת לשבוע, אבל תתחייבו לכך – רציפות הכתיבה תכתיב את עומק התכנים והנוכחות האינטרנטית שלכם.

מה בנוגע לתוכן ווידיאו ותמונות? המשיכו לקרא כאן.

תגובה אחת
  1. ירון

    מדריך מצוין,
    פשוט ולעיניין!!

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67