7 מיתוסים נפוצים על בלוגים ושבירתם | דני גולן | דנגו -

7 מיתוסים נפוצים על בלוגים01.04.10

אבל לפני כן מה נשתנה בשיווק אינטרנט?

 

האסכולה הישנה של שיווק אינטרנט דיברה על הקמת אתר אינטרנט וקידום בגוגל: אורגני או ממומן. אבל האינטרנט משתנה בקצב מסחרר וכולם מחפשים פתרון זול ואפקטיבי יותר. עידן אתרי השיתוף והרשתות החברתיות מצריך פלטפורמה מתאימה, גמישה וזולה יותר מאתר אינטרנט – הקמת בלוג.

 

הקמת בלוג מאפשרת לכם אין סוף הזדמנויות תקשורת והפצת מסרים לקהל היעד שלכם. בארה"ב, קטר האינטרנט העולמי, בלוגים הפכו לזירת שיווק שיוצרת שיח עם קהל לקוחות ממש כמו ברשתות החברתיות.

 

למרות זאת, אתם עדיין חוששים מהקמת בלוג. הינה כמה אמונות ישנות ושבירת המיתוסים:1. המיתוס: בלוגרים נתפסים כפלספנים, משועממים שכותבים על נושאים הזויים.
המציאות: בלוג לא איכותי / מעניין / חדשני / פרובוקטיבי… לא יצליח להחזיק קהילת קוראים. הבלוגרים שיצרו קהילת קוראים הדוקה הפכו אותה לקהל לקוחות נאמן. הינה כמה מהם: קופי בלוגר, כריס ברוגן, סט גודן. עשרות אלפי אנשים עוקבים אחרי הבלוגים האלה. מדובר בקהל צרכני ממוקד שצורך את המידע ורוכש את השירותים של אותם בלוגים.

 

2. המיתוס: בלוג צריך לתחזק באופן קבוע ולכן הוא גזלן זמן יקר.
המציאות: זה נכון, אם חשבתם ששיווק אינטרנט לא מצריך זמן וותרו מראש. בלוג זו הדרך האפקטיבית ביותר לשיווק אינטרנט – אם הופכים אותה לשיטה ההחזר על ההשקעה בטוח. אם אין לכם זמן לעשות זאת בעצמכם יש מי שינהל את הבלוג עבורכם.

 


3. המיתוס: בלוגים פתוחים לתגובות וזה מסוכן. מי בכלל צריך את תגובת הקהל באינטרנט? ומה עם נקבל תגובות שליליות?
המציאות: שיווק אינטרנט בעידן הרשתות החברתיות ואתרי השיתוף (WEB 2.0) יוצר שקיפות וכנות בשוק. המהפכה הזו נותנת לקהל את הכוח להגיב. כבעלי בלוג אתם רוצים לנהל שיח כנה עם הקהל בנישה שלכם. אם תגענה תגובות שליליות מערכת ניהול הבלוג מאפשרת שליטה ומניעת פרסומם. אבל אל תבהלו מאזכורים שליליים – השתמשו בהם כדי למנף את משבר להצלחה.

 

4. המיתוס: אין הבדל מהותי בין אתר אינטרנט לבלוג.
המציאות: מלבד פורטלים גדולים כמו ynet וואלה, בכמה אתרי אינטרנט שאתם מכירים ישנה אפשרות הוספת תגובה? בבלוגים האפשרות הזו מובנית ומאפשרת שיח אמיתי עם הקהל האינטרנטי. אפשרות הוספת תגובה לבלוג היא רק קצה הקרחון. מאחורי הבלוגים של WordPress (פלטפורמת הבלוגים שמעניינת אותנו), עומדת קהילת קוד פתוח ששוקדת על שיפור הבלוגים ותוספות ללא הרף. מיד נבין את המשמעות האדירה שיש לכך.

 

5. המיתוס: מערכת ניהול התוכן של בלוג מוגבלת לעומת מערכת ניהול התוכן של אתרי אינטרנט.
המציאות: חלק מזה נכון. לא במקרה של WordPress. על הבלוגים של wordPress שוקדת קהילה אדירה של מומחי קוד פתוח אשר דוגלים בכך שכל אחד יעלה על במה באינטרנט וישתף במידע שלו. הם מפתחים מאות וויג'יטים ותוספות חינמיות לבלוגים בהתאם לקצב התפתחות הרשתות החברתיות ואתרי השיתוף. הכלים האלה הם סוד ההצלחה של בלוגים. איזו חברת אינטרנט יכולה להתמודד מול חוכמת ההמון של WordPress?

 

6. המיתוס: הקמת בלוג היא חינמית – אם זה חינם זה בטח לא רציני.
המציאות: חלק מזה נכון. אם אתם רוצים להקים בלוג תוך כמה דקות היכנסו לפלטפורמת הבלוגים של וורדפרס בעברית והקימו לעצמכם בלוג על השרת השיתופי. תצטרכו הדרכה בסיסית בהקמת הבלוג ומשם תוכלו לצאת לדרך. אבל זו תהיה רק תחילת הדרך. כדי להשתמש בכל האפשרויות של וורדפרס ולהצליח לשווק את הבלוג שלכם במנועי חיפוש ובקרב קהל היעד שלכם, תצטרכו:
א. לקנות דומיין.
ב. לאחסן את הבלוג שלכם על גבי שרת לא שיתופי.
ג. לעצב את הבלוג ולמתג אותו בהתאם לנושא שלכם.
ד. ללמוד להתקין ויג'יטים ופלגינים – אלו הכלים שיכולים לפתוח לכם את אפשרויות השיווק באינטרנט.
ה. ללמוד מגוון הטכניקות לשיווק הבלוג שלכם ברשת.

 

כל אלה כבר עולים כסף, אבל הם השקעה בטוחה.

 

7. המיתוס: אי אפשר לכתוב בלוג על כל נושא.
המציאות: נו די, ברור שאפשר ואף רצוי לכתוב בלוג על כל נושא מהטכני ביותר לפיוטי ביותר. גם אם נראה לכם שאין מספיק מידע על הנושא שלכם טבלו רק את הרגל במים ומייד ותרגישו כמה הם נעימים. שימו לב לבלוג הצעיר אל רוני חפר: סופר ומאייר ספרי ילדים. רק אתמול נפגשתי איתו להדרכה ראשונה בכתיבת בלוג וכבר הוא מילא את הבלוג שלו בכל טוב. רוני בהצלחה!!! (בקרוב הבלוג שלו יעבור לאכסון וישב על דומיין עצמאי).

 

אנשי תעשיית השיווק באינטרנט, אנא דעתכם הכנה. מוזמנים לתגובות.

תגובה אחת
  1. יפה כתבת,
    בבלוג יש גם את ההרגשה שהגולש נגיש לבעל הטור או הפוסט, הוא כמעט מכיר אותו, וזה היופי במדיה חברתית,
    ובכל מהפכת הווב 2.
    לדעתי עולם הפרסום הולך לקבל תפנית לכיוון הבלוגים והשיווק במדיות החברתיות. יש כמובן את הבעיה שנשרדי הפרסום הדגולים יושבים על תקציבי ענק, ומפיקים קמפיינים המופצים בוואליום גבוה ונופלים כמו זרעוני הסביון – אחד לעשרות אלפים נופל במקום הנכון וינביט המשכיות.
    כל טוב ,דני

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

[email protected] \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67